MĚŘENÍ V NÍZKORYCHLOSTNÍCH AERODYNAMICKÝCH TUNELECH
Měření v nízkorychlostních tunelech VZLÚ poskytuje unikátní možnosti v oblasti aerodynamického výzkumu, vývoje a zkušebnictví v mnoha technických oborech. Zároveň slouží pro validaci numerických metod, ověřování vlastností zkoumaných modelů a pro vývoj měřících technik.
Co nabízíme
- Měření aerodynamických charakteristik 2D profilů
- Měření aerodynamických charakteristik 3D modelů (modely letadel a jejich částí apod.)
- Měření větrné odolnosti
- Silová měření pomocí interních a externích vícekomponentních tenzometrických vah
- Měření rozložení tlaku na povrchu modelů pomocí tlakových snímačů
- Vizualizace a vyhodnocování trajektorie proudění (vlákna, nátěry, PIV, kouř apod.), vizuální záznam pomocí rychloběžných kamer
- Měření rychlostního pole pomocí žhaveného drátku (HWA), PIV
- Kalibrace sond a měření jejich charakteristik (sondy statického a celkového tlaku, směrové sondy atd.)
- Zkoušky stability konstrukcí vůči účinkům větru a proudů vzduchu
Související infrastruktura
Cirkulační atmosférický aerodynamický tunel s otevřeným měřícím prostorem (3 m LSWT):
- Otevřený kruhový měřicí prostor o průměru 3 m a délce 3 m
- Maximální rychlost 80 m/s s chlazením (konstantní teplotou) proudu vzduchu
- Maximální rychlost 90 m/s bez chlazení proudu vzduchu
- Max. odchylka místní rychlosti od střední rychlosti menší než 0,5 %
- Charakteristická intenzita turbulence 0,3 %
Otevřený atmosférický aerodynamický tunel Eiffelova typu (1.8 m LSWT):
- Kruhový měřicí prostor o průměru 1,8 m a délce 1,75 m
- Maximální rychlost 55 m/s
- Max. odchylka místní rychlosti od střední rychlosti menší než 0,5 %
- Charakteristická intenzita turbulence 0,5 %
Cirkulační atmosférický aerodynamický tunel s otevřeným měřícím prostorem (0.6 m LSWT):
- Kruhový měřicí prostor o průměru 0,6 m
- Maximální rychlost 65 m/s
- Max. odchylka místní rychlosti od střední rychlosti menší než 1 %
- Charakteristická intenzita turbulence 0,5 %