At a press conference on January 17, VZLU AEROSPACE announced a new Czech satellite in orbit, SATurnin-1. The event sparked significant public, media, and social network interest, resulting in hundreds of mentions across various platforms.
Positive media response
SATurnin-1 was covered by television, print newspapers, online news portals, magazines, and radio stations. Among the outlets with the greatest reach were například iROZHLAS (Česká družice SATurnin-1 má pořídit sto snímků Země za den | iROZHLAS – spolehlivé zprávy), Novinky.cz (Největší česká družice SATurnin-1 je ve vesmíru, bude sloužit obraně a bezpečnosti – Novinky), Seznam.cz (Jak je důležité míti SATurnina v nebi – Médium.cz), and also iDNES (Česko vypustilo do vesmíru svou největší družici, sloužit bude obraně – iDNES.tv) or Rádio Impuls.
Social networks
Just minutes after SATurnin-1 was unveiled, social networks began flooding with reactions and discussions. Many posts received hundreds to thousands of likes, further amplifying the event’s reach.